Monday, May 4, 2009

♥biCaRa haTi

lamenye x post new n3. nak kata kebizian yg terlalu, x la jugak. tapi sejak 2 menjak ni, bnyk sgt perkara yg menuntun jiwa. kadang2 rase mcm x percaya. tapi sape sangka aku sendiri melaluinya.



hampir 5 taun mencipta kebahagian, menyulam cinta, aku memang sentiasa melalui saat2 bahagian. aku selalu panjatkan rase syukur kerana dikurniakan sebuah keluarga yg bahagia, penuh dengan kasih syg, cinta yg sentiasa hangat antara aku dan hubby dan anak2 yg sempurna melengkapi kehidupan kami.



tapi tanpa aku sangka dlm 5 taun ini juga, ade insan yg mencemburui kebahagian kami. kenape? kenapa sukar untk kita menerima qada dan qadar illahi? kenapa ade perasaan irihati yg kesudahannya meruntuhkan kebahagiaan insan lain, kenapa perlu dikesali kisah silam lama yg sememangnya menyesatkan diri mereka semata.... ya Allah, kau teguhkanlah iman kami.. kau berikan kami kekuatan menempuh dugaan ini... xkan sekali-kali aku pasrah, malah kejadian ini benar2 menjadikan kami lebih kuat dan matang, ibarat belangkas, ibarat pengantin baru yg selalu mahukan yg terbaik untuk dipersembahkan bagi melengkapi diri masing2. dia mahukan yg terbaik untuk ku, aku lebih lagi mahu kan yg terbaik untknya... agar dia tahu, hanya aku kurniaan terbaik dari ilahi untuk menjadi teman hidupnya selagi ada hayat ini... tiada yg lainnn!!



airmata menjadi teman setia... bukan menyesali suratan ini, tapi aku kesal, kenapa masih ada insan yg terlalu naif dan tipis imannya hingga sanggup melawan takdir Allah. menggunakan sesuatu yg tidak sepatutnya dilakukan oleh muslimin sejati semata2 untuk kepuasan hati. kami antara yg sedang diuji. namun janji Allah, setiap kejadian pasti ada hikmahnya.. kami mula merasai nikmatnya, terasa hubungan lebih rapat dan hangat, kata2 syg dan cinta tak pernah lekang dari bibir. aku x jemu mencurahkan rasa syg ini yg makin hari makin utuh, seteguh kasih Khadijah kepada Rasullulah.

1 comment:

  1. sabarla yong..
    insyaAllah sumenye akan dipermudahkan Allah...
    yg bersalah akan mendapat balasannya..
    kalu bukan di dunia,
    di akhirat nnti...

    ReplyDelete