Wednesday, March 4, 2009

♥[ : bersabarlah syg : ]

sejak kebelakangan ni terasa kekosongan, sunyi melewati hari2. sejak hubby sibuk ngan pembukaan char kuetiaw conner bersama ngan adk dia, terasa sgt masa tuk spend together kurang. rindunye pd dia wlaupun dia ade didpn mata. siang dia bzy ngan projek, ptg prepare bukak kedai n mlm till midnight dia turun pdg, time blk ank2 dah diulit mimpi. ikut mmg 3 org pembantu x cukup sbb x menang tangan. aku tau dia perasan ngan ketandusan waktu seakan x memberi peluang tuk kami bersama, wlaupun aku x penah bersunggut, tapi mungkin dr air muka aku dia tau aku sunyi. biasenye mlm mase tuk ktorg berbual, melayan kerenah ank2, mkn bersama, bergolek dpn tv sambil bergomoi ngan enih n aish. tp sejak last week, terase sgt kesunyian mengisi mlm kami 3 beranak. semalam buat kesekian kalinye x dapat ku tahan airmata dr gugur,
- bile enish ckp, " mama, ayah mane?"
-aku "ayah keje syg.."
-enish " keje lagiii..."
-aku "jap lg ayh blik ok.."
-enish " mama, enish rindu ayh, nak main bola ngan ayh ngan adik..."
ya allah, anak yg sekecik ini pun tau erti rindu, rindu pd ayh walaupun ade dpn mata. ade ibarat tiade... sebak hatiku menahan getar. mungin inilah kehidupan baru yg perlu kami tempuh wlapun terasa berat. namun ayat dr hubby yg bisa menenangkan hati ku bila dia ckp " sabar ye mama, abg jnj kejap je kita mcm ni. bile dpt tambah pembantu nnt n keadaan stabil, kita akan mcm dulu balik... mama restui ayh yee.." sayu rase hati dan aku redhaa.. kupanjatkan kesyukuran yg x terhingga pd setiap kurniaanNya, ade hikmah yg perlu kita terima seadanya... kesunyian begini ade kalanya buat aku lebih syg dan rindu yg x bertepi buat hubby tercinta. ia mengajar aku byk erti kehidupann..
alhamdulillah kami syukuri nikmatmu ya Allah...

1 comment:

  1. sabarlah!
    tak lame je lagi...
    bersusah dulu...
    bersenang kemudian...
    insyaAllah...

    ReplyDelete